Tuesday, March 23, 2010

Ahad - Isnin - Selasa

Huhuhu... X sabar nk smpai umah untuk luahkan kt dlm blog ni... Huhuhu... Windu banget nk luahkan... Nk luah kt org, x terbalas, baik luah n layan sorang2... Ngah3~~~ Huhuhu...

Ahad
Herm... Ari ni aku pi 1 seminar program Skor A... Ok lar... Name sminar ni NDO (New Distributor Orientation)... Seawal 5 pagi aku da kuar dari umah coz aku nk smpai awl kt seminar tu... Pas tu aku da la x tu kt ner tmpt tu, tu yg aku kne kuar awl tu... huuhu... jauh tu... Batang Kali kot~~... huhuhu... Alhamdulillah smpai kt sne dlm 7.30 pg... Jmpe gak tmpt die... Smpai2 jer kt sne aku ingt aku ni kire lmbt ar... Rupe2nyer aku lar org yg ptame... Huhuhu... Giler segan ngan awek kt kaunter tu... huhuhu... Die siap tny..

"Cik ade ape dtg sni? De pape yg leh sy bantu?"

aku pun ckp lar...

"Herm... Cik... Btol ar ni tmpt untk NDO tu kan? Sy dtg untk NDO ler... "

Awek tu giler gelabah.. Die ckp "Sowey2..." Die ingt aku ni student sek menengah agaknyer... Dtg coz nk wat soalan or blaja on9... Huhuhu... Muke aku ni budak2 sgt ker??? Huhuhu... Pelik2... Sbaik aku x pkai spek... Klu pkai, kang de lak org yg ckp, "Cik x dtg ngan isteri cik ker?" hahaha.... Macam2 lar manusia zaman skrg ni... Huhuhu...

Pas tu dok ar kt dlm semiar tu... smpai ar kul 9 mlm... huhuhu... Ni yg nk citer ni... Mmg best sminar ni... Slame ni aku da knal byk MLM cam ni... Jujur aku ckp, aku x pnh jmpe MLM yg sehebat ni, seHALAL cam ni, seTELUS cam ni, n dpt pulangan yg menakjubkan... huhuhu... Klu korg nk tau citer psl ni, contact aku kt no hp aku... Huhuhu... Die jual product pendidikan jer... Korg pk ea... Skrg ni klu nk bisnes, mst org nk wat bisnes yg berkaitan dgn keperluan asas manusia... Kan?

Ape keperluan asas manusia?
1)Makanan
2)Pakaian
3)Tel

korg pkir ea...

bab Cita Rasa...
1) Makanan - smue org citer rase die same x? X kan? Ade org nk diet, ade vgetarian, de karnivor... hahaha... Tol x? X same kan?
2) Pakaian - smue org citer rase die same x? X kan? De org nk pakai baju kurung jer, de org nk voke gler, de org nk singkat2, n mcm2 agi ar... X same kan?
3) Telefon - - smue org citer rase die same x? X kan? Skrg ni tel da jd 1 keperluan asas da... De lg ke korg tgok lg org yg nk tel, pi kt public phone, pas tu call.. Jarang da kan? Smue pkai hp skrg ni... Sdangkan bdk sek pun pkai hp gak skrg ni... Huhuhu... Dieorg mst de taste dieorg sndr kan? De org nk yg murah, tp canggih.. De org nk bentuk die style.. De org nk mcm2 ade, mahal ker, die x kesah.. Asalkan smue yg die nk, die dpt.. tol x? So, smue x same cita rase dieorg kan?

Ok... Skrg ni korg pk ea... Pendidikan 2 satu keperluan asas or x? Skrg ni smue nk pendidikan... Klu korg tgok kt dlm tv, slot "BERSAMAMU kt TV3".. Anak2 die smue nk kan pendidikan.. Xkn la org2 yg berduit ni xnk ank die de pendidikan.. Citer bab cite rase.. Korg de cite rase sndr ke nk pendidikan yg cam ner? Ade? Klu ade, plez share ngan sy... Smue org nk pendidikan yg berkualiti yg leh wat diri berjaya... Tol x? huhuhu... So, smue org bercita rase yg same... Ia xkan jd lapuk ditelan zaman pun... Xkan berubah mood ikut peredaran masa pun... Kan? X naik trun, x stay jer, malah makin lame makin mendadak naik... Tu la bestnyer bisnes pendidikan...

Skrg ni citer bab SAINGAN...
1)MAKANAN - Sengit x? KFC, PIZZA, McD, Restoran2, Bistro, Cafe, n mcm2 lg... Klu nk bkak restoran pun, da ramai yg bkak... Tol x? Klu korg masak x sedap n x kne pada cite rase org, confirm xde sape nk mkn mknn korg... Huhuhu... Klu mkn pun, maybe mkn skali jer... Pas tu cabut lari da customer tu... Cnfirm korg pny restoran da di 'black list' n di cop "X SEDAP".... Huhuhu... Mst sedihkan?

2)PAKAIAN - Sengit or x? Batik blok, Jeans, Convers, Tropicana Life, Bata, Crocs, n ape lg? mcm2 product lg... Tol x? Saingan tinggi kan? Klu korg design baju pun, design da cantik da... Tp x sesuai lak dgn bdn org yg nk pkai... Susah x? Kononnyer design smue leh pakai... Tp korg rase design korg tu leh lawan ker ngan brand2 yg kt luar tu? Skrg ni da bpe byk da org yg wat lar untk pakaian... huhuhu... So, kesimpulannyer, Sengit... Kan?

3)Hp - Korg nk jual hp.. Ok... Korg pk ea... Skrg ni da bpe byk kdai hp dh.. Dgn karnival hp lg, lowyat lar, PERTAMA lar, n mcm2 lg... Korg rase leh dpt income yg cepat dlm beribu2 dlm seminggu dgn mudah ker klu just jual hp n topup? Susah tol x? Nk dpt untung pun, just untung skit jer... Kan? So saingan tu mmg tinggi...

Haa... Skrg ni korg bukak mate untk pendidikan lak... Pendidikan ade saingan ker? Smue org nk berjaya... Tol x? Wat bisnes pendidikan de saingan? Skrg ni ank2 makin ramai... Smue nk pendidikan... Permintaan x putus2... Tol x? setiap mase ade permintaan...Tol x?

Kite citer pasal Modal lak...
1)Makanan - Modal tinggi x? Lu pikir la sendiri...
2)Pakaian - Modal tinggi x? Haa... Lu pikir la lg skali dgn sendiri...
3)hp - Modal tinggi x? Haa.... Lu pikir la lagi sekali n lagi skali sendiri..
4)Pendidikan - sy nk tny korg la... Korg sanggup x abiskan duit beribu2 untuk belaja kt U? 1 sem korg abiskan brape kt U? X kurg RM2000... Tol x? Bdk2 sekolah lak... Korg rase berbaloi x korg abiskan RM3 sehari untk pendidikan? Just RM298 jer untk 3 bulan... Dlmnyer ade pelbagai kemudahan... Nota, Assesment, Topic, Teacher online, Trial-Exam, Spot paper, Past Year exam, Report card, n yg bestnyer, klu korg score baik dlm setiap paper, company akan bg korg adiah... huhuhu... Sape x nk wei... Huhuhu... Klu korg x caye ape yg aku ckp ni, korg pi tgok sndiri kebagusan product ni kat http://www.scorea.com/eng/topten/toptenlist.cfm... Click kt link tu... Huhuhu... Kt stu semua pelajar yg sdg gune n siap score die... Sape yg tersenarai dlm list top 100 tu, die akan dpt adiah dr company sndiri... Korg x nk ker adik2 korg berjaya dpt straight A cam anak2 cina n cam amalina tu? Korg x nk ke tgok mak ayah korg gembira smpai melelehkan air mate ble tgok anak die dpt result bagus? Xnk ker? huhuhu... Pk2kan lar...

Bagus giler product ni... Klu korg nk try or nk tau btape bagusnyer product ni, korg call aku... 0136725328... K?

huhuhu... Tu baru ahad... Jap gi lar aku sambung untk Isnin n selasa... hehehe... Penat lar wat karangan kt blog ni... X puas gi nk luahkan ni... Hehehe... Adios Amigos... Salam...

No comments:

Post a Comment